رده رپورتاژ آگهی کپی تریدینگ در صرافی ارز دیجیتال BingX / آموزش و مزایا و معایب

کپی تریدینگ در صرافی ارز دیجیتال BingX / آموزش و مزایا و معایب

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رده
23 آذر 1401

کپی تریدینگ در صرافی‌های کریپتو بخصوص صرافی بینگ ایکس روز به روز محبوب تر می‌شود زیرا به معامله گران اجازه می‌دهد بدون نگرانی در مورد مسائل فنی معامله کنند. خوب است بدانید از پیشگامان کپی تریدینگ در صرافی‌های ارز دیجیتال،صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس است.

به طور خلاصه، کپی تریدینگ به شما این امکان را می‌دهد که از سبد سهام و استراتژی‌های معامله گر دیگر تقلید کنید. این بدان معنی است که شما می‌توانید بدون نیاز به انجام هیچ آموزش و تحقیقی معامله کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک معامله گر ماهر را پیدا کنید و از معاملات او کپی کنید.

کپی تریدینگ مزایای زیادی دارد، اما اصلی ترین آن این است که می تواند به شما کمک کند حتی اگر تجربه‌ای در ترید ندارید، درآمد کسب کنید. این می تواند یک راه عالی برای شروع در دنیای تجارت ارزهای دیجیتال باشد، زیرا می‌تواند به شما کمک کند از بهترین‌ها بیاموزید و در عین حال سود کسب کنید.

کپي تريدينگ (Copy Trading) چيست؟

حرفه معامله گري فارغ از ميزان سود و ضررش يک حرفه سخت تلقي مي‌شود.شخص معامله گر برای بالا بردن سود و کم کردن زیان در معاملات باید علاوه بر دانش کافی بر مباحث تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و همچنین مباحث اقتصاد خرد و کلان، کنترل خوبی بر مباحث روانشناسی مخصوصا ترس و طمع هم داشته باشد.همچنین عنصر تجربه نیز مهم تلقی می‌شود. هر چقدر شخص زمان بیشتری در بازار مالی گذرانده باشد از نظر تجربه در سطح بالاتری قرار می‌گیرد و همین عامل باعث بهتر تصمیم گیری بهتر شخص در آینده می‌شود.

سابقه کپی تریدینگ

در ابتدا، برخی از معامله گران قصد خود را برای باز کردن یا بستن پوزیشن از طریق خبرنامه به دنبال کنندگان خود منتقل می‌کردند. بعدها اولین اتاق معاملات با همین مفهوم ظاهر شد. یک معامله گر اجرای تراکنش را اعلام می‌کرد و به جای استفاده از ایمیل، آن را در یک اتاق مجازی می‌نوشت و دنبال کنندگان می‌توانستند تراکنش را بخوانند و بازتولید کنند. وقتی اتاق‌های گفتگو بزرگ شدند، معامله‌گران دیگر نیز می‌توانستند به صورت آنلاین نظر بدهند یا سؤالات خود را ارسال کنند، که مستلزم حضور مداوم جلوی صفحه و اغلب پرداخت هزینه برای استفاده از پلتفرم بود. اما به طور کلی، تاریخچه کپی تریدینگ به سال2005 باز می‌گردد، زمانی که معامله گران شروع به تقلید از الگوریتم های خاصی کردند که از طریق معاملات الگوریتمی ایجاد شده بودند. کارگزاران پتانسیل این فناوری‌ را تشخیص دادند که در آن به طور خودکار حساب یک معامله گر را برای هر کسی که به آنها مرتبط است کپی کند.

از سال 2010، این ویژگی به طور فزاینده‌ای در میان کارگزاران معاملات مالی آنلاین به عنوان راهی برای فعالیت معامله گران کم‌تجربه تبدیل شد. تنها در سال 2012، کپی تریدنیگ در بیش از 140 کشور انجام می‌شد و بیش از 135000 معامله گر تأیید شده برای کپی کردن وجود داشت.

مزایا و معایب کپی تریدینگ

کپی تریدینگ شکلی از مدیریت پورتفولیو است. هدف این است که سرمایه‌گذاران دیگری را پیدا کنید که سابقه‌ بهتری دارند و از آنها الگوبرداری کنید. روند کپی تریدینگ به معامله گران اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های معامله گران موفق دیگر را مشاهده و بررسی کنند.

مزایای کپی تریدینگ

از مزایای معاملات کپی تریدینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معاملات خودکار

مزیت اصلی کپی تریدینگ توانایی خودکار کردن معاملات خود با پیروی از سایر معامله گران سودآور است. تنها تلاشی که باید انجام دهید این است که یک معامله گر سودآور با نتایج معاملاتی خوب پیدا کنید و دوره‌ای عملکرد معامله گر را بررسی کنید.

یافتن معامله گران موفق

این ما را به مزیت بعدی کپی تریدینگ می‌رساند یعنی سادگی یافتن یک معامله گر سودآور.

اکثر پلتفرم‌های معاملاتی کپی تریدینگ به شما امکان می‌دهند معیارهای مختلفی را در پلتفرم‌شان فیلتر کنید، از جمله نتایج معاملات، سود و زیان، میانگین معاملات برنده و بازنده، میانگین ریسک در هر معامله، نسبت پاداش به ریسک و موارد دیگر.

نتایج بهتر با حذف احساسات

اگر در این حرفه تازه کار هستید، ممکن است تجربه کرده باشید که احساسات می‌توانند تأثیر زیادی بر نتایج معاملات شما داشته باشند. با کپی تریدینگ، معامله احساسی به خاطره تبدیل می‌شود. از آنجایی که مجبور نیستید به تنهایی بازار را تحلیل و معامله کنید، دیگر هیچ احساسی در کار نیست.

معایب کپی تریدینگ

این سیستم معاملاتی نیز به مانند دیگر سیستم‌ها بی‌نقص نیست. در ادامه به برخی از این معایب خواهیم پرداخت.

توانایی کنترل ریسک

همانطور که ممکن است حدس بزنید، اشکال اصلی کپی تریدینگ این است که عملکرد معاملاتی شما کاملا به نتایج معاملات معامله گرانی که دنبال می‌کنید بستگی دارد. اگر آنها یک معامله بد انجام دهند، آن معامله بد نیز در حساب معاملاتی شما ظاهر می‌شود. برای برطرف کردن این عیب بزرگ، پلتفرم‌های معاملاتی کپی تریدینگ به شما این امکان را می‌دهند که تعیین کنید چقدر سرمایه می‌خواهید به هر معامله‌گری اختصاص دهید و از قبل تعیین کنید که چقدر می‌خواهید در هر معامله از دست بدهید. همچنین اگر احساس می کنید که معامله کپی شده به زیان ختم می‌شود، می‌توانید مداخله کنید و به صورت دستی آن را ببندید.

کپی تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در دنیای مالی نسبتا جدید هستند و معامله گران حرفه‌ای که در اکوسیستم کریپتو معامله می‌کنند، معمولا دانش فنی عمیقی از این فضا دارند. کپی کردن معاملات معامله گران ارزهای دیجیتال کاملا منطقی است، به خصوص اگر تجربه لازم برای معامله آنها را به تنهایی ندارید. همچنین پیدا کردن یک پلتفرم معاملاتی مناسب برای بستر کپی تریدینگ نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه به معرفی یکی از معتبرترین و باسابقه ترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ در فضای ارزهای دیجیتال یعنی صرافی BingX می‌پردازیم.

معرفی صرافی بینگ ایکس (BingX)

صرافی بینگ ایکس در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد و در همان ابتدای فعالیت، پلتفرم کپی تریدینگ خود را توسعه داد و آماده اجرا کرد. بینگ ایکس در حال حاضر جزء لیست 20 صرافی ارز دیجیتال برتر در سایت کوین مارکت کپ است. امکانات متنوعی چون انواع معاملات اسپات، فیوچرز و ترید نمادهای فارکسی از ویژگی برجسته صرافی BingX به حساب می‌آید.

با بولران و صعود ارزهای دیجیتال در سال‌های 2019 تا 2021، افراد بسیاری به سمت معامله با این دارایی‌های جدید شتافتند و حجم معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال افزایش چشم‌گیری داشت.

نحوه فعالیت در پلتفرم کپی تریدینگ بینگ ایکس

در ابتدا باید در این صرافی ثبت نام کنید. ثبت نام بینگ ایکس بسیار آسان و سریع انجام می‌گیرد و تنها به یک ایمیل و رمز عبور احتیاج دارید. پس از ثبت نام، از بالای صفحه وبسایت وارد بخش کپی تریدینگ می‌شویم. در این صفحه تمام تریدر‌هایی که کپی کردن از معاملاتشان امکان پذیر است، قابل مشاهده‌اند.  همچنین خود صرافی بینگ ایکس دسته بندی ‌هایی مانند معامله گران پرطرفدار، معامله گران محافظه کار و معامله گران نوظهور ترتیب داده است تا کاربران سریع‌تر و بهتر بتوانند معامله گر خود را بیابند. در این صفحه، پروفایل هر شخص اطلاعاتی شامل میانگین سود ماه گذشته، تعداد کسانی که از او کپی می‌کنند و میانگین ریسک او در مجموع معاملاتش را نشان می‌دهد. شما می‌توانید هر شخصی که تمایل داشتید روی عکس پروفایل آن کلیک و به صفحه آن معامله‌گر منتقل شوید. در اینجا شما دسترسی کامل به اطلاعات و آمار این معامله‌گر خواهید داشت. اطلاعات ارزشمندی که شما در این صفحه می‌توانید دریافت کنید شامل موارد زیر است:

  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
  • مجموع درآمد کلی
  • مجموع درآمد کلی کپی کنندگان
  • تعداد کاربران کپی کننده
  • درصد برد در معاملات(win rate)
  • میانگین درصد سود و ضرر
  • میانگین زمان نگهداری پوزیشن‌ها

همچنین شما توانایی دیدن پوزیشن‌های باز و بسته شده این شخص را خواهید داشت. برای بررسی بیشتر معامله‌گر نیز، می‌توانید ابتدا آن شخص را دنبال کنید و مدتی معاملاتش را زیر نظر بگیرید. اگر استراتژی معاملاتی و میزان ریسک آن شخص را قبول داشتید آنگاه کپی تریدینگ از آن شخص را شروع کنید.

در قسمت قوانین و شرایط استفاده (Terms of use) این پلتفرم هیچ اشاره‌ای به عدم خدمات دهی به کاربران ایرانی وجود ندارد و صرافی بینگ ایکس در این مورد موضع گیری خاصی انجام نداده است.

طبق صحبت کارشناس ایران بروکر با پشتیبان صرافی بینگ ایکس، ایرانیان می‌توانند بدون مشکل در این صرافی به فعالیت و خرید و فروش بپردازند.

شرایط و محدودیت‌های کپی تریدینگ صرافی بینگ ایکس

زمانی که شما پس از بررسی معامله‌گران، شخص مورد نظرتان را انتخاب کردید در صفحه آن معامله‌گر بر روی گزینه کپی کلیک می‌کنید. در اینجا میزان سرمایه‌ای که می‌خواهید در پوزیشن‌ها در اختیار شخص قرار دهید را مشخص می‌کنید. همچنین توانایی بستن دستی معاملات را خواهید داشت. صرافی بینگ ایکس برای کنترل ریسک این امکان را به شخص داده که اگر معامله‌گر اشتباهی مرتکب شود و پوزیشن به ضرر سنگینی رفت با گذاشتن استاپ از معامله کپی شده بیرون بیاید و آن را ببندد.

همچنین صرافی BingX سه نوع معامله را در پلتفرم کپی تریدینگ خود جای داده است:

کپی کردن بر اساس موقعیت

در این نوع معامله هر درصدی از کل مارجین درگیر شود برای کپی شوندگان نیز همان درصد درگیر خواهد شد. برای مثال اگر 30 دلار با اهرم 10 از 1000 دلار دارایی کل، درگیر معامله شود به این معنی است که 30 درصد کل حساب درگیر شده پس برای کپی کنندگان نیز به درصد و مقدار 30% از کل حساب درگیر خواهد شد.

کپی کردن بر اساس حجم ثابت

در این نوع معاملات هر مقدار مارجینی که وارد پوزیشن می‌شود، برای کپی کنندگان نیز در نظر گرفته می‌شود. برای مثال اگر معامله‌گر میزان 20 دلار وارد پوزیشنی با اهرم 3 کند، برای کپی کنندگان نیز همین مقدار 20 دلار وارد پوزیشن خواهد شد.

کپی کردن بر اساس منطقه معاملاتی

در این نوع معاملات شخص معامله‌گر محدوده‌ای مشخص برای خرید و فروش در نظر می‌گیرد. هر زمانی که قیمت وارد این محدوده می‌شود تا زمانی که از این محدوده خارج شود، توسط ربات معامله‌گر اقدام به خرید و فروش می‌کند و از نوسان قیمتی در این محدوده کسب سود می‌نماید. لازم به ذکر است که این نوع معاملات در بازار رنج بهترین سود را خواهد رساند.

از محدودیت‌های قسمت کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس می‌توان به موارد زیر اشاره‌ای داشت

  • محدودیت اهرم معاملاتی در پوزیشن بیتکوین(تا اهرم 20) و در باقی آلت کوین‌ها(تا اهرم 10)
  • محدودیت تعداد پوزیشن‌های باز شده در روز (ماکزیمم 10 پوزیشن)
  • محدودیت مقدار مارجین وارد شده در هر پوزیشن(از 10 تا 100000 دلار)

 

ما نباید سعی کنیم این واقعیت را پنهان کنیم که بازارهای مالی، به ویژه بازار مرتبط به ارزهای دیجیتال، کاملاً پیچیده هستند و توسعه دانش و تخصص لازم برای کسب درآمد کاملا ضروری است. برای بسیاری از مبتدیان، کپی تریدینگ راهی هموارتر و ساده‌تر به سوی موفقیت ارائه می‌دهد. اگر قصد انجام این کار را دارید، بهتر است در یک پلتفرمی معتبر و با‌سابقه این کار را شروع کنید. بهترین گزینه در حال حاضر صرافی بینگ ایکس(BingX) است که طبق بررسی‌ها بهترین پلتفرم کپی تریدینگ در فضای رمزارز‌ها می‌باشد.

 

منبع: https://iranbroker.org/

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد