رده بررسی راهنمای استفاده از همراه بانک صادرات

راهنمای استفاده از همراه بانک صادرات

بررسی

نسخه جدید همراه بانک صادرات، امکانات و ویژگی‌هایی دارد که پیش از استفاده از آن، باید بدانید.

نویسنده: محمد امیرپور
11 دی 1402

یکی از مهم‌ترین خدمات بانک‌ها در دنیای امروز، ارائه همراه بانک‌هایی است که مشتریان بدون حضور در صف‌های بانکی و گرفته شدن وقت‌شان بتوانند به سادگی و با چند کلیک آسان اقدام به انجام کارهای روزمره بانکی خود کنند. خوشبختانه اکثر بانک‌ها این قابلیت را برای مشتریان‌شان فراهم کرده‌اند. بانک صادرات یکی از این بانک‌هاست که همراه بانک اختصاصی خود را در دسترس مشتریان قرار داده است. این برنامه دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری است که کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. در این مطلب از رده، به معرفی همراه بانک صادرات، نحوه فعال‌سازی و انواع خدمات این برنامه خواهیم پرداخت.

برای فعال‌سازی همراه بانک صادرات باید چه کار کنیم؟

اولین قدم برای فعال‌سازی برنامه همراه بانک صادرات دانلود آن از سایت بانک صادرات یا کافه بازار است. بعد از دانلود و نصب نسخه جدید باید به یکی از شعبه‌های بانک صادرات برای فعال کردن آن بروید. بعد از گرفتن رمز عبور و نام کاربری، مراحل فعال‌سازی همراه بانک به پایان رسیده و کار دیگری برای استفاده از امکانات آن ندارید. برای دفعات بعد هم می‌توانید رمز عبور دیگری برای برنامه‌تان انتخاب کرده و آن را تغییر دهید.

نکته: نام کاربری باید شامل اعداد و حروف، حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ کاراکتر بوده و رمز عبور شما باید حداقل ۷ و حداکثر ۲۰ کاراکتر و ترکیبی از اعداد، حروف غیر متوالی (حروف بزرگ و کوچک انگلیسی) و غیر تکراری باشد.

البته ورود به همراه بانک صادرات از دو طریق امکان‌پذیر است؛ ورود با رمز عبور و اثر انگشت. توضیح رمز عبور و نام کاربری را که گفتیم؛ اما به جز ورود با رمز عبور، می‌توانید گزینه ورود با اثر انگشت را هم انتخاب کنید. فراموش نکنید حتی در صورت تایید ورود با اثر انگشت، بعد از هر بار وارد شدن به برنامه، پیامکی به گوشی شما ارسال می‌شود.

نکته: اگر قبلا در همراه بانک صادرات ثبت‌نام کرده بودید اما در حال حاضر نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از طریق قسمت بازیابی اطلاعات وارد سامانه شوید.

شبا بانک صادرات

همراه بانک صادرات برای اندروید و آیفون

هم نسخه اندروید و هم نسخه آی او اس همراه بانک صادرات وجود دارد. بنابراین اگر گوشی اندرویدی یا آیفون دارید، فرقی نمی‌کند؛ کافی است نسخه قابل نصب برای گوشی موبایل‌تان را از سایت بانک صادرات یا سایر بازارهای اپلیکیشن دانلود و نصب کنید. همچنین، نسخه وب همراه بانک نیز وجود دارد و شما بدون نیاز به نصب نرم‌افزار و تنها از طریق وب‌سایت، به تمامی خدمات همراه بانک صادرات دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است که نسخه وب همراه بانک صادرات از طریق لینک eb.bsi.ir/mbackend قابل استفاده است.

 چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

اولین مزیت همراه بانک صادرات در صفحه اول این برنامه خودش را نشان می‌دهد؛ تمام حساب‌های بانکی‌تان در همان صفحه اول به شما نمایش داده می‌شود و امکان انتخاب هر کدام از این حساب‌ها را دارید. موجودی قابل برداشت بانک صادرات هم با فونت درشت در همان صفحه اول برای اطلاع از آخرین موجودی حساب به چشم می‌خورد.

صفحه دوم همراه بانک آخرین تراکنش‌های بانکی را به شما نشان می‌دهد و امکان دیدن 10 گردش حساب آخر را خواهید داشت. برای دیدن گردش حساب‌های بیشتر هم امکان زمان‌بندی و انتخاب بازه زمانی وجود دارد.

محاسبه شبا، غیرفعال‌سازی رمز دوم ایستای کارت و امکان فرستادن رمز پویا به گوشی فردی دیگر (اگر کسی غیر از خودتان به خودپرداز برود و قصد گرفتن پول با کارت شما را داشته باشد) و فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی رمز پویا هم از دیگر خدمات همراه بانک جدید است.

همچنین برخی دیگر از خدمات همراه بانک صادرات عبارتند از:

  • انتقال وجه
  • پرداخت قبوض عمومی از طریق شماره حساب یا کارت با امکان استفاده از بارکدخوان
  • خرید شارژ
  • محاسبه شبا
  • عملیات کارت (گردش کارت، موجودی، انتقال، مسدودی کارت و برداشت از خودپرداز)
  • شعبه‌یاب (برای پیدا کردن نزدیک ترین شعب بانک صادرات در هر نقطه از کشور)
  • دریافت اطلاعات تسهیلات (مبلغ و تاریخ سررسید قسط جاری، تعداد اقساط معوقه، مبلغ بدهی باقیمانده)
  • پرداخت‌های خاص
  • نرخ ارز
  • اعلام تراکنش‌های معوقه

چند نکته امنیتی برای استفاده از همراه بانک صادرات

  1. برای حفظ امنیت خودتان، از استفاده هم‌زمان از فیلترشکن خودداری کنید.
  2. بعد از انجام و اتمام كار، حتما از سيستم خارج شوید.
  3. حتما رمز عبور خود را در فواصل زماني کوتاه تغيير دهيد.
  4. در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم‌کارت تلفن همراه خود، فورا رمز دوم کارت را با استفاده از دستگاه خودپرداز و رمز حساب را با استفاده از تلفن‌بانک تغییر دهید.

۵. به هیچ وجه رمزهای خود را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکنید و در اختیار دیگران قرار ندهید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 دیدگاه
  1. مریم شریفی می‌نویسد

    سلام وقت شما بخیر
    بنده همراه بانک دارم که فعال هست، الان میخوام کارت شخصی دیگری که شماره ی همراه بنده در بانک ثبت کرده بر روی همراه بانک فعال کنم که بشود کارهای انتقال پول و پرداخت قبوض رو براشون انجام بدم، امکان پذیر است که کارت و حساب شخص دیگری را در همراه بانکم فعال کنم

    6
    3
  2. ب ک می‌نویسد

    در ادامه نقد بانک صادرات، خیلی متعجبم چطور ابن بانک اجازه ی برداشت بی اجازه از حساب مشتریان را دارد؟ کارمزد ها بی اجازه، قسط تسهیلات بدون رد شدن از موعد بی اجازه و… هیچ بانکی چنین منش فقیرانه ای ندارد

    4
  3. رضا صفی یاری می‌نویسد

    بانک صادرات یکی از تنگ نظرترین بانکهاست که ۹۰ درصد ملت ناراضی اند به همین جهت حقوق و یا مبلغی که بحساب مشتری واریز میشود مشتری تلاش میکند هر چه زودتر مبلغ واریزی را از حسابش برداشته و به حساب بانکهای دیگر واریز کند.
    نمیدانم اگر قانون بانکها یکی باشد چرا بانک صادرات برخلاف دیگر بانکها انجام میدهد آیا با برداشت ۳۰۰ ریال بدون اطلاع مشتری روزانه ۳ و یا ۴ بار نشانگر دزدی و خلاف نیست؟ درست است به مشتری کم ارزش است ولی میلیارد ها پول جمع میشود که بهترین و ساده تری راه دزدی است و بر سر زبانهای ملت افتاده و هر روز این مسئله تکرار میشود که مبادا در بانک صادرات حساب باز کنی. ما که مجبوریم انشااله با همت همکاران و با پیگیریهای لازم واریز حقوقها توسط بانکهای دیگر انجام خواهد گرفت

    23
    3
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی