رده بررسی برای زندگی ایده‌آل‌تان چقدر پول لازم دارید؟

برای زندگی ایده‌آل‌تان چقدر پول لازم دارید؟

بررسی

مطالعات جدید می‌گوید احتمالا کمتر از چیزی که فکر می‌کنید، پول نیاز دارید!

نویسنده: رضا رضایی
2 شهریور 1401
درآمد ایده‌آل

هم قفسه‌های ‌کتابخانه‌های مردم ‌و هم داخل اینترنت پر شده‌اند از توصیه‌های مالی که چطور بودجه‌بندی و سرمایه‌گذاری برای زندگی‌تان داشته باشید یا چطور پول خرج کنید. توصیه‌ها مفید هستند اما براساس نظر متخصصان پیشرو، بیشتر آنها یک قدم اساسی کم دارند. قبل از اینکه مسیر مالی‌تان را ترسیم کنید، باید بدانید دقیقا چه هدفی دارید. آن هدف نباید یک علاقه مبهم مثل «پولدار شدن»، «بیشتر درآوردن» یا «زندگی راحت» باشد.

رامیت سثی نویسنده کتاب «من به شما یاد می‌دهم تا ثروتمند شوید» در مصاحبه‌ای می‌گوید: «بیشتر مردم هرگز جواب این سوال را نداده‌اند که یک زندگی مرفه از نظر آنها چیست؟ اگر روی سوال پافشاری کنید، جوابشان موارد اتفاقی یا رویاهای سردستی است.» سثی، خوانندگان را به چالشی فرا می‌خواند تا قبل از هر برنامه مالی به جواب‌های مشخص برسند.

برد ستولری هم یک برنامه ساده اما قدرتمند فکری را پیشنهاد می‌کند تا یک هدف مالی عددی دقیق را مشخص کنیم: «بدون دانستن اینکه چه کاری می‌خواهید انجام دهید، نمی‌توانید یک تصمیم درست مالی بگیرید. بر اساس مطالعات جدید جهانی، آنچه دنبالش هستید، خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، شدنی و قابل انجام است.»

قانون بودجه‌بندی پنجاه سی بیست چیست؟

چه کسی واقعا می‌خواهد یک میلیاردر باشد

در مطالعات یک تیم تحقیقاتی در یک نظرسنجی از ۸ هزار نفر در تمام قاره‌ها (طبیعتا به جز قطب شمال و جنوب)، خواستند «زندگی کامل ایده‌آل» خود را تصور کنند؛ زندگی‌ای که تمام آنچه می‌خواهند در آن گنجانده شده باشد. و سوال این بود که بلیت بخت‌آزمایی با چه مبلغی -۱۰ هزار دلار تا 100 میلیارد دلار- می‌تواند آنها را به آرزوهایشان برساند؟

تصور می‌کنید چه جوابی به عنوان جواب محبوب شرکت‌کننده‌ها بیشترین تعداد را داشت؟ احتمالا شما هم از جواب‌های ساده و فروتنانه بیشتر آدم‌ها تعجب خواهید کرد:

  • در ۳۳ کشور تنها تعداد اندکی بالاترین جایزه را انتخاب کرده بودند ( ۸ تا ۳۹درصد در هر کشور)
  • در بیشتر کشورها، بیشتر آدم‌ها لاتاری‌ای معادل کمتر از ۱۰میلیون دلار را انتخاب کرده بودند
  • در برخی از کشورها (روسیه و هند) بیشتر آدم‌ها یک میلیون دلار یا کمتر را انتخاب کرده بودند

جوان‌ترها درآمد بیشتری می‌خواهند، به ویژه در کشورهای در حال توسعه و حقیقتا «مقدار بیشتر» در کشورهایی محبوب بود که تاب‌آوری بیشتر برای نابرابری داشتند. این تحقیق همچنین در مورد ارتباط یافته‌هایش با سیاست‌های اقتصادی بحث می‌کند. اما برای یک کارآفرین متوسط، نتیجه یک خط ضخیم سیاه، زیر توصیه سثی و استولری است.

وقتی مجبور باشند به آرزوهای مالی‌شان با جزئیات و سرسختانه فکر کنند، خواست مردم معمولا به دامنه انجام‌پذیر‌تری ختم می‌شود تا به پایانی شبیه به جف بزوس. اگر جاه‌طلبی‌های مالی‌مان را بررسی نکنیم، احتمالا نیازمان برای یک زندگی ایده‌آل را بیش از حد تصور خواهیم کرد.

وقت گذاشتن برای رسیدن به اهداف مالی، احتمالا نه تنها موقعیت شما را روشن‌تر می‌کند بلکه بیشتر می‌توانید آنها را مدیریت کنید. نه تنها یک پایه واقع‌گرایانه‌تر برای برنامه کسب و کار و آینده مالی شماست، بلکه احتمالش کم است استرس‌های بی‌دلیل را تحمل کنید یا تلاش‌ بیهوده کنید.

نخستین قدم برای رسیدن به آسودگی مالی، بیشتر پول درآوردن و کمتر خرج‌کردن نیست؛ اینکه بدانیم چقدر برایمان «کافی»‌ است، اولین قدم است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد رقمی که برای رهایی مالی نیاز داریم احتمالا آنقدری که در ابتدا فکر می‌کردیم زیاد و دور از دسترس نیست.

منبع: مجله Inc
نویسنده: Jessica Stillman

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد