رده رپورتاژ آگهی علت صفر شدن موجودی تراست ولت

علت صفر شدن موجودی تراست ولت

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رضا رضایی
19 اسفند 1400

ناپدیدشدن سرمایه آن هم از کیف پول دیجیتالی خیلی اتفاق وحشتناکی است! صبح که از خواب بیدار می‌شویم و موجودی کیف پول را بررسی می‌کنیم، با موجودی صفر روبه‌رو می‌شویم. این اتفاق نگرانی زیادی را برای ما به وجود می‌آورد اما باید بدانیم که صفر شدن موجودی کیف پول تراست والت یکی از مشکلات متداول کاربران از این اپلیکیشن است. پشت این ماجرا یک دلیل ساده نهفته است.

اگر موجودی کیف پول تراست والت شما هم صفر شده است در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا علت آن را بررسی کنیم.

آشنایی با کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت یکی از برترین کیف پول‌های دیجیتالی است و کیف پول مخصوص ارزهای دیجیتال اتریوم به شمار می‌رود. تراست والت یک کیف پول منبع‌باز و غیرمتمرکز است و فقط نسخه موبایلی آن وجود دارد. در ابتدا این کیف پول فقط برای توکن‌های 20ERC و 223ERC طراحی شده بود. اما در حال حاضر 16 هزار دارایی و 50 بلاک‌چین را پشتیبانی می‌کند.

تراست والت توسط فردی به نام ویکتور رادچنکو که یک اوکراینی مقیم آمریکا است برنامه‌نویسی شده است. جذابیت‌های ارز اتریوم موجب شده است تا این فرد شانس خود را در صنعت ارز دیجیتال امتحان کند. هدف اولیه این فرد از طراحی کیف پول تراست والت، ذخیره کردن توکن‌های ERC20 حاصل از عرضه اولیه بوده است.

نگاهی به ویژگی‌های کیف پول نرم افزاری Trust Wallet

  1. این کیف پول نرم افزاری امنیت قابل قبولی دارد. برخی از فعالان ذخیره دارایی‌های دیجیتالی روی کیف پول نرم‌افزاری را اشتباه می‌دانند اما کیف پول تراست والت امنیت زیادی دارد در موارد بسیار نادر ممکن است مشکلی پیش بیاید.
  2. Trust Wallet از ابتدای فعالیت خود یعنی ژوئن 2018 توانسته است 5 میلیون کاربر فعال جذب کند.
  3. از ارزهای دیجیتالی زیادی پشتیبانی می‌کند و امکان تبدیل ارزها در این کیف پول وجود دارد.

چرا تراست والت موجودی را صفر نشان می‌دهد؟

سازِکار کیف پول‌های دیجیتالی در رابط کاربری با یکدیگر متفاوت است و در برخی از کیف پول‌ها تمامی دارایی موجود در صفحه اول نمایش داده می‌شود. اما تراست والت برای گیج نشدن کاربر، امکان اضافه‌کردن و یا مخفی کردن توکن‌های بلااستفاده را می‌دهد. این کیف پول از توکن‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و اگر کاربر به توکن و یا کوینی احتیاج نداشته باشد می‌تواند آن را مخفی کند. مثلاً ممکن است شما پس از خرید بیتکوین از صرافی بیت کوین، آن را به کیف پول خود منتقل کرده باشید اما نمایش آن را در لیست فعال نکرده باشید. در این شرایط موجودی کیف پول شما نمایش داده نمی‌شود. علت بیشتر مشکلات تراست والت همین است و به‌راحتی قابل‌رفع است.

امکان این وجود دارد که پس از اضافه‌کردن ارز موردنظر به لیست، باز هم موجودی صفر باشد. احتمال هک شدن کیف پول ما وجود دارد اما نگران نباشید امکان بازگشت موجودی وجود دارد.

هک کیف پول تراست والت توسط هکرها

امکان هک کیف پول تراست والت توسط هکرها وجود دارد. هکرها می‌توانند به کیف پول ما نفوذ پیدا کنند و در مدت‌زمان کوتاهی موجودی کیف پولمان را به مکان دیگری منتقل کنند. تمامی تراکنش‌هایی که ما در کیف پولمان انجام می‌دهیم ثبت می‌شود و ما می‌توانیم با چک کردن تاریخچه تراکنش‌ها متوجه شویم که هک شده‌ایم و یا نه.

در فناوری بلاک‌چین هیچ‌چیز مخفی وجود ندارد و تمامی تراکنش‌ها در اکسپلورر بلاک‌چین هر ارز دیجیتال به‌صورت کامل و لحظه‌ای ثبت می‌شوند. با کپی‌کردن آدرس کیف پول ارز دیجیتال موردنظر در اکسپلورر مربوط به همان ارز، تمامی تراکنش‌های انجام شده را به همراه زمان دقیق مشاهده می‌کنیم.

برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • رمزارز موردنظر را به لیست اضافه کنید.
  • به صفحه اصلی بروید و روی ارز موردنظر کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده گزینه Send را انتخاب کنید تا آدرس ارز دیجیتال را ببینید.
  • در صفحه جدید روی گزینه Copy بزنید و آدرس ارز موردنظر را کپی کنید.
  • این آدرس را در اکسپلورر بلاک‌چین ارز دیجیتال موردنظر Paste کنید (برای یافتن نام اکسپلورر ارز دیجیتال موردنظر کافی است نماد یا نام آن را کنار کلمهExplorer در گوگل سرچ کنیم).
  • در صفحه باز شده تمامی تراکنش‌های ما نمایش داده می‌شود.

بلوکه شدن حساب کاربران ایرانی توسط تراست والت

برخی از کاربران ایرانی جدیداً با مشکل صفر نشان‌دادن موجودی کیف پول تراست والت مواجه شده‌اند. شرکت‌های ارائه‌دهنده کیف پول ارز دیجیتال در ایالات متحده یا کشورهای تحت سلطه به‌ناچار مجبور هستند از قوانین پیروی کنند و خدمات‌رسانی به ایرانی‌ها را محدود کنند. باتوجه‌به این تحریم‌ها برخی کیف پول‌ها اتصال کاربران ایرانی را به نود بلاک‌چین را محدود کرده‌اند. یعنی درخواست‌هایی مانند موجودی آدرس و یا ارسال تراکنش به بلاک‌چین را برای آی‌پی‌های ایرانی محدود کرده‌اند.

بهترین راه‌حل برای رفع این مشکلات استفاده از فیلترشکن با آی‌پی ثابت است. وی‌پی‌ان یک ارتباط کدگذاری شده از محل اتصال کاربر به شبکه اصلی اینترنت ایجاد می‌کند و آن را به آی‌پی منطقه دیگر مانند آلمان ارسال می‌کند. این کارها موجب تغییر آی‌پی سیستم ما می‌شود. به هنگام استفاده از تراست والت اگر وی‌پی‌ان شما روشن باشد دیگر نمی‌توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی موجودی کیف پول شما را صفر نشان دهند. پس از روشن‌کردن وی‌پی‌ان موجودی نمایش داده می‌شود.

راه حل نهایی برای نمایش دادن موجودی تراست والت

اگر همچنان موجودی کیف پول ما صفر است و مطمئن هستیم که هک نشده‌ایم به سراغ آخرین راه حل می‌رویم. باید کلمات امنیتی خود را در کیف پول‌های دیگر مانند Atomic Wallet بازیابی کنیم. در واقع دارایی‌های دیجیتالی ما درون کیف قرار نمی‌گیرند بلکه در عبارات امنیتی که هنگام ثبت‌نام به ما نمایش داده می‌شود ذخیره می‌شود. با قراردادن آن عبارات امنیتی در هر کیف پول می‌توانیم موجودی کیف پول خود را بررسی کنیم. با انجام این کار باید موجودی کیف پول ما نمایش داده شود وگرنه با اطمینان می‌توان گفت که موجودی کیف پول از ابتدا صفر بوده است.

پیش‌بینی ارز دیجیتال

در صفحه فروش ارز دیجیتال تبدیل آمده‌است:

«ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۱۰ با بیت‌کوین هویت پیدا کرده و تحولی در حوزه مالی ایجاد کردند، تا به امروز با گسترش کاربرد‌هایشان در حال رشد فزاینده بوده و هستند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از تنها ۵ میلیارد در سال ۲۰۱۴، به ۳٬۰۰۰ میلیارد در سال ۲۰۲۱ رسیده که معادل حدود ۶۰٬۰۰۰ درصد رشد است. در این میان ارز‌ها خود به حوزه‌های مختلف از جمله NFT، متاورس، مالی، انتقال فایل، هوش مصنوعی و غیره تقسیم می‌شوند و هر حوزه بر حسب کاربری‌هایش در زمان‌هایی بیشتر از سایر حوزه‌ها رشد می‌کند».

چگونه می‌توانیم ریسک معاملات خود را کم کنیم؟

در حال حاضر کشور ایران در تحریم است و استفاده از صرافی و کیف پول‌های خارجی می‌تواند ریسک زیادی برای ما داشته باشد. راه حل پیشنهادی استفاده از صرافی ارز دیجیتالی ایرانی است. با ثبت‌نام در یک صرافی ایرانی می‌توانیم ریسک معاملات خود را کم کنیم و با خیال آسوده‌تر سرمایه‌گذاری خود را انجام دهیم. فعالیت در صرافی‌های ایرانی نیاز به تغییر آی‌پی ندارد و ما می‌توانیم با استفاده واحد پولی خودمان یعنی ریال، معاملات خود را انجام دهیم.

سخن آخر

اگر با صفر شدن موجودی در کیف پول‌های دیجیتالی مواجه شده‌ایم در قدم اول باید خونسردی خود را حفظ کنیم. حتی اگر کیف پول دیجیتالی ما خراب شده باشد به‌راحتی می‌توانیم مشکل را حل کنیم و رمزارزهای خود را بازیابی کنیم. در این مطلب راهکارهایی را ارائه کردیم که برای بازگرداندن موجودی کیف پول تراست والت می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی