رده رپورتاژ آگهی فاکتورهایی که بر بالا و پایین شدن ارزش رمزارزها مؤثرند

فاکتورهایی که بر بالا و پایین شدن ارزش رمزارزها مؤثرند

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رضا رضایی
3 آذر 1400
فاکتورهایی که بر بالا و پایین شدن ارزش رمزارزها مؤثرند

آگاهی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال یکی از مهمترین استراتژی‌های معاملات محسوب می‌شود. تا جایی که گفته می‌شود اگر با این عوامل آشنا نیستید وارد معامله نشوید. به طور کلی عوامل زیادی در تغییر قیمت یک ارز دیجیتال نقش دارند که برخی از آنها بسیار مهم و کاربردی هستند. شناخت این عوامل بسیار مهم است و تا حدودی می‌تواند راهنمای معاملات باشد. در اینجا به چند مورد اصلی می‌پردازیم:

 

عرضه و تقاضا

قانون عرضه و تقاضا، ابتدایی‌ترین سطح اقتصاد است و در قیمت یک ارز دیجیتال هم نقش کلیدی ایفا می‌کند. قیمت یک ارز بر اساس در دسترس بودن آن تعیین می‌شود. هرچه بدست آوردن آن سخت‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است. تقاضای کمتر و عرضه بیشتر به معنای کاهش قیمت است.

استخراج

یکی از عوامل مهمی که می‌تواند به قیمت ارز دیجیتال کمک کند این است که استخراج آن چقدر سخت است. ماینینگ فرآیند اعتبارسنجی تراکنش‌ها و افزودن آنها به بلاک‌چین است. به عنوان مثال فرآیند استخراج بیت‌کوین را در نظر بگیرید. در حال حاضر و در این برهه از زمان هنوز هم استخراج بیت‌کوین بسیار دشوار است – همچنین ممکن است مانند گذشته سودآور نباشد. این به این دلیل است که در حال حاضر چندین استخر ماینینگ وجود دارد که به استخراج بیت‌کوین باقی مانده اختصاص داده شده است. پس هر چه استخراج دشوارتر باشد، در نتیجه قیمت بیت کوین بالاتر می‌رود.

مسائل سیاسی و حقوقی

در سرتاسر جهان، دیدگاه‌های متفاوتی در مورد نحوه تنظیم ارز دیجیتال وجود دارد. در برخی از کشورها، ارز دیجیتال به اندازه‌ای پذیرفته شده است که به عنوان پول قانونی هم در نظر گرفته شده است. در برخی دیگر، کاملاً ممنوع است. این به این معنی است که از آنجایی که کشورها نحوه تنظیم ارزهای دیجیتال را مشخص می‌کنند، از این رو می‌توانند بر تعداد تراکنش‌ها تأثیر بگذارند. اگر دولت ارز دیجیتال‌ را بیش از حد از طریق مقررات کنترل کند، می‌تواند بر قیمت آن تأثیر منفی بگذارد. از سوی دیگر، اگر کشورها آن را بهتر تنظیم کنند، می‌تواند کاربران جدید را تشویق کند.

فاکتورهایی که بر بالا و پایین شدن ارزش رمزارزها مؤثرند

سودمندی

هر ارز دیجیتال یک کاربرد دارد. اگر یک ارز دیجیتال هدفی نداشته باشد، به احتمال زیاد قیمت پایین‌تری دارد. هدف بیت‌کوین این است که یک سیستم بدون نقد همتا به همتا باشد که بتواند از پول دیجیتال کامل استفاده کند. اتریوم به افراد اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز خود را ایجاد کنند. اگر یک ارز دیجیتال هیچ کاربرد عملی نداشته باشد، احتمالاً روی قیمت آن در بازار منعکس خواهد شد.

اخبار و رسانه‌ها

اخبار مثبت و منفی می‌تواند به شدت بر قیمت یک ارز دیجیتال خاص تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر رسانه‌ها شروع به گزارش در مورد یک هک کنند، به احتمال زیاد قیمت‌ها کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، پوشش خبری پیرامون افزایش پذیرش یک ارز می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

ارزش و دوام پروژه

دوام و پیشرفت کلی مدیریت پروژه دو محرک اساسی در تعیین ارزش ارز دیجیتال است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه پروژه‌ها قابل دوام می‌شوند؟

پروژه‌هایی که به طور مستمر یکی پس از دیگری از طریق مشارکت‌های سودمند یا پروژه‌هایی که نرم افزارهای کاربرپسند تولید می‌کنند و یکی پس از دیگری پیشرفت می‌کنند، از نظر بازار ارزشمند و قابل اجرا می‌شوند. اساساً، این عوامل به گفتگوهای مثبت پیرامون پروژه و شرکت کمک می‌کند و در نتیجه بر ارزش ارز دیجیتال آن تأثیر می‌گذارد.

هزینه‌های تولید

یکی دیگر از عوامل موثر در ارزش ارزهای دیجیتال، هزینه مستقیم و هزینه فرصت تولید آنهاست. ما می‌دانیم که هزینه تولید ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین به طور قابل توجهی بالا است. شما به سیستم‌های سخت افزاری تخصصی نیاز دارید که انرژی زیادی را برای استخراج بیت کوین مصرف می‌کنند. (تحقیقات نشان می‌دهد که در یک سال حدود 400 تا 6.2 میلیارد دلار صرف هزینه‌های انرژی در رابطه با بیت کوین می‌شود). پس قاعدتاً این هزینه بالا می‌تواند بر قیمت نهایی آن ارز تأثیر مستقیم داشته باشد.

نوسانات همیشه چیز بدی نیست

علیرغم اینکه قیمت ارزهای دیجیتال به سرعت بالا و پایین می‌شود، نباید آن را یک چیز کاملاً منفی در نظر بگیرید. نوسانات به افراد اجازه می‌دهد تا بازدهی قابل توجهی را در سرمایه گذاری خود تجربه کنند. حتی ممکن است برخی استدلال کنند که نوسانات چیزی است که برای تجارت ارزهای دیجیتال هیجان ایجاد می‌کند.

اگر خیلی از نگه داشتن هر ارز دیجیتال می‌ترسید، بازارهای همتا به همتا وجود دارند که گزینه‌های پرداخت زیادی دارند که به شما کمک می‌کند ارزش ارزهای خود را حفظ کنید. شما می‌توانید بیت‌کوین را با پول نقد خریداری کنید و اگر می‌ترسید آن را به عنوان بیت کوین بگذارید، می‌توانید آن را با کارت‌های هدیه یا هر گزینه پرداخت دیگری معامله کنید.

پس وقتی قیمت در حال نوسان است، نگران نباشید. به تمام تصمیماتی که می‌گیرید فکر کنید و مطمئن شوید که با برنامه سرمایه‌گذاری که از ابتدا داشتید مطابقت دارد. ذهن خود را روشن نگه دارید و سعی کنید اجازه ندهید احساسات شما بدترین حالت را داشته باشند.

سخن نهایی

اگر شما هم در عرصه معاملات ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، بهتر است در معاملات خود تمام عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال را در نظر داشته باشید. خرید و فروش به موقع ارزها یکی از راه‌های مهم جهت کسب سود و مصون ماندن از ضررهای احتمالی است. برای این کار علاوه بر آشنایی با نحوه معاملات و عوامل مؤثر بر قیمت ارزها، خرید آسان و مستقیم ارزها نیز مهم است. در ایران شما می‌توانید با کارت بانکی خود به‌طور مستقیم ارزهای دیجیتال را خریداری کنید، یا حتی ارزهای دیجیتال دیگر خود را به ارزهای دیگر همچون بیت‌کوین تبدیل کنید. برای این کار کافیست حساب ریالی خود را از طریق درگاه پرداخت در صرافی موردنظر خود که معمولاً هم به شکل آنلاین در دسترس است شارژ کنید و بعد از آن با طی کردن سایر مراحل، معاملات خود را به راحتی انجام دهید. اگر حساب مورد نظرتان هم خالی باشد می‌توانید از طریق کارت به کارت آنلاین حساب خود را شارژ کنید و وارد معاملات موردنظر خود شوید. لازم به ذکر است که این عملیات توسط بسیاری از کارت‌های بانکی قابل انجام است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد