رده تعریف و آموزش رمز ارز آموزش استخراج کاردانو

آموزش استخراج کاردانو

تعریف و آموزش رمز ارز

روش‌های ابتدایی استخراج کاردانو را اینجا بخوانید

نویسنده: رضا رضایی
18 اردیبهشت 1400
استخراج کاردانو

استخراج کاردانو با انجام فرایندی به دست می‏‌آید که به نصب برخی نرم‌افزارها یا تهیه دستگاه‎های استخراج به‌عنوان ماینر نیاز دارد، اما لازم نیست مثل بیت‌کوین، انرژی بالایی مصرف شود.

کاردانو چیست؟

استخراج کاردانو چیست؟

در استخراج کاردانو افراد به شکل داوطلبانه قدرت پردازش سیستم خود را در اختیار شبکه کاردانو قرار می‌دهند تا سرعت تراکنش‎ها و حل مسئله در شبکه افزایش یابد. این کار فقط برای شبکه و سیستم رمزارز کاردانو مفید نیست بلکه شخص داوطلب نیز پاداش‎هایی از قبیل دریافت رمزارز و استخراج دریافت می‎کند، همچنین کارمزد نیز به دست می‌آورد.

نحوه پرداخت در استخراج هم به چند روش انجام می‎شود؛

  • پرداخت در برابر هر یک سهم
  • پرداخت به‌صورت نسبی
  • پرداخت با توجه به امتیازهای کسب‌شده
  • پرداخت به ازای مقدار سهم آخر

 

نحوه استخراج کاردانو

مهم‌ترین روش، از طریق سایت استخراج کاردانو است که برای این کار لازم است ابتدا نسخه نرم‌افزاری آن را از سایت دانلود کنید. پس از دانلود نرم‌افزار می‎توانید کیف‎پول خود را با بلاکچین همگام کنید و سپس مقدار موجودی خود را به کیف‎پول اصلی انتقال دهید که مقدار کمی در این مرحله از شما کارمزد دریافت خواهد شد.

زمانی که تمام موجودی به این نرم‌افزار انتقال داده شد، شما قادرید مراحل استیکینگ را آغاز کنید. شما در این روش می‎توانید به‌طور همزمان چند آدرس کیف‎ پول را به برنامه اضافه و به‌صورت همزمان در استخرهای گوناگون رمزارز استخراج و نگهداری کنید.

قیمت لحظه‌ای کاردانو

نرم‌افزار استخراج کاردانو چیست؟

در حال حاضر نرم‌افزارهای زیادی برای استخراج کاردانو وجود ندارد و می‎توان گفت بهترین و تنها نرم‌افزار موجود برای این رمزارز Ouroboros است که ماینر‎هایش می‌توانند از طریق آن فرآیند استخراج را انجام دهند.

 

استخراج کاردانو با کامپیوتر چگونه انجام می‌شود؟

برای استخراج بیشتر رمزارزهای موجود در بازار دیجیتال لازم است حتما محاسبات فراوانی انجام شود. رمزارزهایی نیز وجود دارند که با cpu کامپیوتر می‌توان استخراج‌شان کرد.

اما در رمزارز کاردانو استخراج با کامپیوتر از طریق برخی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که بالا خواندید، ممکن است. برای استخراج کاردانو همچون دیگر رمزارزها نیاز به تهیه سیستم‌ها و کیف‎پول است که بتوانید استخراج را انجام دهید و سپس در کیف‌پول ذخیره کنید.

 

استخر کاردانو به چه معناست؟

برخلاف دیگر رمزارزها استخر کاردانو از الگوریتم اثبات سهام در عوض اثبات کار برای استخراج استفاده می‌کند؛

  • پروتکل اثبات کار: یک پروتکل کاملا امنیتی است که هدف اصلی آن جلوگیری از اتک‎ها و حمله هکرها است. در این روش رمزارز جدید استخراج می‌شود و به ماینرها به‌عنوان پاداش اهدا خواهد شد.
  • پروتکل اثبات سهام: روشی کاملا متفاوت است که برای اعتبار بخشیدن به تراکنش‌ها از طریق توافق جمعی به‌کار برده می‎شود. در این روش پاداشی دریافت نخواهد شد و فقط کارمزدهای پرداخت‌شده از تراکنش‎ها به ماینر کاردانو خواهد رسید.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

بهترین کیف‌پول برای ذخیره کاردانو

بهترین کیف‌پول رسمی که برای کاردانو در نظر گرفته شده، کیف‌پول Daedalus است اما تنها مشکل آن، این است که فقط بر روی کامپیوترهای شخصی امکان نصب دارد و قابلیت پشتیبانی از ۳ سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک را داراست. برای استفاده از آن، لازم است حتما چند گیگ بلاکچین کاردانو دانلود شود. علاوه بر این کیف‎پول رسمی، کیف‌پول‌های دیگری نیز وجود دارد که از کاردانو پشتیبانی می‌کنند که با توجه به تحقیقات به‌دست‌آمده برترین و بهترین کیف‌پول‌های مناسب برای ذخیره کاردانو در سال 2020 شامل موارد زیر می‌شود؛

  1. کیف‎پول سخت‌افزاری لجر Ledger
  2. کیف‎پول سخت‌افزاری ترزور تی Trezor Model T
  3. کیف‎پول نرم‌افزاری یورویی Yoroi
  4. کیف‎پول نرم‌افزاری اتمیک Atomic
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی