رده رپورتاژ آگهی پویش محیط زیستی بانک ایران زمین

پویش محیط زیستی بانک ایران زمین

رپورتاژ آگهی

وقتی برای زندگی همین یک زمین را داریم

نویسنده: رضا رضایی
1 اردیبهشت 1400

بانک ایران زمین در ادامه ایده‌های متفاوت تبلیغاتی‌اش، سراغ همان شعار همیشگی رفته است: «برای زندگی همین یک زمین را داریم». این جمله محور ایده تبلیغاتی بهار ۱۴۰۰ بانک ایران زمین است تا با هدف حمایت و حفاظت از جنگل‌ها و محیط‌زیست یک پویش جذاب، خلاقانه و با رویکرد مسئولیت اجتماعی بنیان گذاشته شود.

با این روش هم بانک ایران زمین توانسته سراغ ایده‌ای نو در تبلیغاتش برود و هم مخاطبانش می‌توانند دِین خود را به زمین ادا کنند و با آگاهی بیشتری مراقب طبیعت ایران باشند.

برای اجرای این پویش کافی است در یکی از مشهورترین پلتفرم‌های ایرانی، یعنی ویرگول درباره محیط‌زیست و درختان بنویسید، نوشته‌هایی که می‌تواند از جنس خاطره، داستان یا حتی یک متن شاد و پر از آرزوهای دوست‌داشتنی درباره مراقبت از زمین و طبیعت باشد، هشتگ ترند شده این پویش را بزنید و منتظر اعلام نتایج بمانید.

 

روش شرکت در پویش پیک زمین

کار سختی نیست! کافی است در گام اول در ویرگول ثبت‌نام کنید و وارد حساب کاربری شوید. داستان، خاطره و یا شادباش خود را با تگ «پیک زمین» بنویسید، متن‌تان را منتشر کنید، منتظر کاشت درخت برای این فعالیت محبط‌زیستی باشید و البته شاید جزو برنده‌ها هم باشید. برای داوری و اهدای جوایز، هم این معیارها مشخص شده است:

  1. گذاشتن تگ «پیک زمین»
  2. انتخاب عنوان مناسب و مرتبط
  3. داشتن نگارش صحیح و جذاب
  4. داشتن خلاقیت در طرح موضوع
  5. استفاده از تصاویر مناسب
  6. افزودن نسخه صوتی پست

 

جایزه پویش پیک درخت

مثل هر پویش دیگری، بخش جذاب جایزه‌ها هم در نظر گرفته شده است. بزرگترین و اصلی‌ترین جایزه این پویش، جایزه‌های نقدی‌ای که بانک ایران‌زمین در نظر گرفته نیست! بلکه ایده‌ای است که قرار است اجرایی شود؛ در انتهای این کمپین، علاوه بر اهدای جوایزی به بهترین نوشته‌ها، به ازای هر متن، درختی در نقطه‌ای از خاک ایران زمین کاشته خواهد شد. چی بهتر و جذاب‌تر از این؟

اما اگر نوشته‌تان این‌قدر درست و جذاب بود (بخش معیارهای داوری را بخوانید) و به عنوان نفر اول انتخاب شدید، غیر از کاشت یک درخت به‌خاطر نوشته‌تان، ۸ میلیون تومان جایزه نقدی می‌گیرید. نفر دوم هم ۵ میلیون تومان هدیه نقدی دریافت می‌کند و یک درخت هم به خاک ایران زمین هدیه می‌کند، نفر سوم نیز برنده ۳ میلیون تومان می‌شود و درختی برای نوشته‌اش در گوشه‌ای از این خاک کاشته می‌شود. برگزیده‌های چهارم تا دهم هم دست خالی نمی‌مانند و هر نفر ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد + یک درخت برای طبیعت.

درکِ بلند علفزار

این هم یادداشت مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در پویش محیط زیستی پیک زمین؛

«بهار دل‌انگیز از راه رسیده است و زمین دوباره به زیباترین شکل ممکن دلربایی می‌کند. وقتی زمین را در این ردای معطر می‌بینم، قلبم از یاد پرشکوه خداوند لبریز می‌شود.

به راستی ما چقدر به زمین نزدیکیم؟! از او چقدر می‌دانیم؟! از رویاهای او، سخاوت او، مهربانی او و صبر بی‌نهایت او.

آرزو می‌کنم آدمی برای یک روز هم شده به کسوت سنگ و درخت و آسمان و پرنده درآید و رفتاری شبیه رفتار بارانِ زلال با زمین داشته باشد.

آرزو می‌کنم به درک بلند علفزار در مراقبت از زمین دست یابد.

آرزو می‌کنم تبر تیز را به گوشه‌ای بیندازد، دام را به کناری بازنهد و تنها با سفره‌ای از نان و پنیر و یکرنگی، به ملاقات دشت برود.

زمین با تمام زخم‌هایش -زخم‌هایی که از آدمی خورده است- همچنان با عشق منتظر مهربانی انسان است. زمین را دریابیم. زمین در هر بهار ما را به آشتی و لطف فرا می‌خواند. باور کنیم ما فقط همین یک زمین را داریم.»

آخرین خبر

تاکنون 420 نوشته با تگ پیک زمین منتشر شده، یعنی بیش از 420 درخت کاشته خواهد شد!

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی