رده تعریف و آموزش رمز ارز بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین چیست؟

تعریف و آموزش رمز ارز

برای آشنایی با این رمزارزِ پراقبال و آینده‌دار، این مطلب را بخوانید

نویسنده: رضا رضایی
26 بهمن 1399
بایننس کوین چیست

بایننس کوین چیست؟ بایننس‌کوین یک رمزارز است با علامت اختصاری BNB که توسط صرافی معتبری به اسم Binance عرضه می‌شود، علاوه بر این به‌عنوان یک کریپتوکارنسی بر لایه بلاک‌چین بایننس نیز طراحی شده است. این رمزارز جدید به دلیل همین تازگی، سطح کمتری از بازار را به خود اختصاص داده. از مهم‌ترین ویژگی‌های این رمزارز می‌توان به امنیت بالا و سرعت منحصربه‌فرد آن در انجام تراکنش‌ها اشاره کرد.

قیمت لحظه‌ای بایننس کوین

سازنده بایننس‌کوین کیست؟ تاریخچه آن

بایننس کوین یک رمزارز است که توسط عرضه اولیه سکه در 2017 به بازار ارز دیجیتال وارد شد و شخصی به اسم چانگ‎پنگ‌ژائو معروف به cz آن را بنیانگذاری کرد. آغاز کار این صرافی و رمزارز در کشور چین شروع شد اما به خاطر برخی تحریم‌ها از طرف کشور چین به ژاپن نقل‌مکان کرد و در آخر نیز به جزیره مالتا در اروپا رفت.

پنگ‌ژائو یکی از معروف‌ترین افراد فعال در بازارهای دیجیتال است و همین امر نیز موجب شد رمزارز بایننس کوین نیز از اعتبار و محبوبیت بالایی برای کاربران برخوردار شود و طی دوره‌ای کوتاه رشد قیمتی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

عرضه اولیه سکه (ICO) چیست؟

این رمزارز در 18 آوریل 2019 توانست صرافی خود را تأسیس کند و درواقع می‌توان گفت بایننس‌کوین یک توکن اتریوم ERC-20 است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و توانست فقط در مدت‌زمان ۲ هفته 100 میلیون توکن بایننس به ارزش ۱۵ میلیون دلار بفروشد.

 

ویژگی‌های بایننس کوین چیست؟

ازجمله ویژگی‌های که بایننس‌کوین را از سایر رمزارزها متمایز می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

غیرمتمرکز بودن

در صرافی بایننس کوین تمامی فعالیت‌ها اعم از خرید، فروش، انتقال و… به شکل غیرمتمرکز و بدون دخالت فرد سومی صورت می‌گیرد.

نامحدود بودن بایننس کوین

هیچ حد و حدودی برای انتقال، خرید و فروش در این صرافی وجود ندارد و شما به‌صورت روزانه می‌توانید هر مقدار رمزارز که نیاز داشته باشید خریداری کنید یا به فروش برسانید.

سریع بودن بایننس‌کوین

رمزارز بایننس‌کوین به شکلی طراحی و تنظیم شده که واریزی‌ها برای بیت‌کوین به‌صورت تأییدیه‌های یک عددی انجام شود و برداشتی‌ها نیز به تأییدیه‌های ۲ عددی رسیده است. همچنین این سرعت در تراکنش‌ها برای اتریوم نیز اجرا شده است به‌گونه‌ای که اکنون به 12 تأییدیه رسیده، این در حالی است که درگذشته 30 تأییدیه برای واریزی‌ها لازم بود.

 

ثبت‌نام بایننس‌کوین چگونه است؟

ثبت‌نام بایننس کوین با توجه به شرایط، ممکن است متفاوت باشد اما در این بخش ۲ روش برای ثبت‌نام و خریدوفروش بایننس‌کوین معرفی می‌کنیم:

  1. چنانچه شما از قبل برای سرمایه‌گذاری و انجام تراکنش در دیگر رمزارزها ثبت‌نام کرده‌اید، ثبت‌نام و انجام فعالیت در بایننس‌کوین برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود، برای این کار کافی است فقط به مقدار ارزش رمزارزهای خود بایننس کوین خریداری کنید.
  2. چنانچه شما تاکنون هیچ حساب کاربری برای سرمایه‌گذاری و انجام تراکنش‌ها در رمزارزهای بازار دیجیتال ندارید لازم است حتما در سایت صرافی بایننس‌کوین ثبت‌نام کنید.
  • برای انجام این کار لازم است ابتدا وارد سایت صرافی بایننس‌کوین شوید و گزینه ثبت‌نام را کلیک کنید. توجه داشته باشید که برای ثبت‌نام حتما از فیلترشکن استفاده کنید. برای ثبت‌نام در این سایت تنها چیزی که از شما درخواست داده می‌شود یک نشانی ایمیل و رمز عبور است. رمز عبور نباید از 8 کاراکتر کمتر یا از حروف کوچک استفاده شود.
  • بعد از ایجاد حساب ایمیلی بر مبنای تأیید و فعال کردن حساب دریافت خواهید کرد. کد دریافت شدن در ایمیل را باید در سایتی که در آن ثبت‌نام کرده‎اید، وارد نمایید تا حساب کاربری شما ایجاد شود.
  • شما اکنون یک حساب کاربری دارید، برای بالا بردن امنیت حسابتان بهتر است یکی از مراحل امنیتی را برای وارد شدن به سایت انتخاب و فعال کنید. به‌طورمعمول این سایت برای کاربرهای خود ۲ روش برای انتخاب امنیت طراحی و به‌کاربرده است که شامل ارسال پیام و احراز هویت ۲ مرحله‌ای است که اکنون کاربرهای ایرانی قادر به استفاده از روش ارسال پیامکی نیستند و فقط می‎توانند گزینه احراز هویت ۲ مرحله‌ای را فعال کنند.
  • حالا نوبت به انتخاب کیف‌پول برای نگهداری رمزارز بایننس‌کوین است. برای این کار توصیه می‌شود در همان صفحه به قسمت Google Authentictor شوید و در آنجا نرم‌افزار مناسب با گوشی خود را انتخاب و نصب کنید.
  • پس از دانلود و نصب نرم‌افزار بر روی گوشی لازم است که کد دریافت شده را در اپلیکیشن خود وارد کنید تا شما را شناسایی کند. پس از شناسایی و نصب کامل نرم‌افزارها لازم است که برای امنیت و حساب خود در صورت حذف شدن یا از دست رفتن آن، کلید پشتیبانی را در جای دیگری داشته باشید.

جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

هدف بایننس کوین چیست و آینده آن

هدف اصلی از ساخت بایننس کوین جذب سرمایه برای ارتقا و گسترش صرافی بایننس بود، که با توجه به هدف ساخت این رمزارز و پیشرفتی که در کوتاه‌مدت داشته و همچنین جایگاهی که بین مردم پیداکرده، می‎توان گفت آینده خوبی پیش‌رو دارد. علاوه بر این موارد در خصوص آینده بایننس می‌توان به ۳ نکته اشاره کرد:

  1. رشد نمایی -که در زمان کوتاهی انجام شد- توجه مردم و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد و در مدت‌زمان 12 ماه تراکنش‌ها و معاملاتی با حجم بالا انجام دهد که همین امر موجب شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تبدیل به بزرگ‌ترین صرافی در دنیا شود.
  2. گروهی که از بایننس‎کوین پشتیبانی می‌کنند، بسیار قدرتمند و حرفه‌ای هستند و این خود موجب پیشرفت و افزایش توانایی و ویژگی‌های بایننس کوین می‌شود که در نتیجه امنیت آن نیز بیشتر از قبل افزایش پیدا خواهد کرد.
  3. مدل اقتصادی پیش‌رونده‌ای که در بایننس کوین وجود دارد موجب سوزاندن 100 میلیون توکن بایننس‎کوین شد و این خود نشان‌دهنده ثبات بازار بایننس در آینده است.

با توجه به موارد ذکرشده در بالا و افزایش قیمت 8000 درصدی که داشته است آینده خوبی می‌توان برای بایننس‌کوین پیش‌بینی کرد.

 

آیا امکان جعل بایننس‌کوین وجود دارد ؟

در سرقتی که در 7 می 2009 در این شرکت رخ داد، هکرها توانستند با استفاده از روش‌های مختلف چون جعل، فیشینگ و ویروس، سطح امنیتی آن را بشکنند و بیش از 40 میلیون دلار سرمایه بایننس را به سرقت ببرند. همین امر موجب ممنوع شدن خریدوفروش کریپتوهای بایننس برای مدتی شد اما پس از گذشت مدت کوتاهی مجددا آغاز به کار کرد و اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود.

 

مزایا و معایب بایننس کوین چیست؟

همان‌طور که می‌دانید هر رمزارزی نکاتی دارد؛ خوبی‌ها و بدی‌های بایننس کوین چیست؟ ما در این بخش شما را با معایب و مزایای بایننس‌کوین آشنا خواهیم کرد.

مزایای بایننس کوین

  • دارای کارمزد کم‌تر به نسبت دیگر رمزارزها در بازار کریپتوکارنسی
  • امکان گرفتن تخفیف و جوایز در انجام تراکنش‌ها
  • قابلیت استفاده از بایننس‌کوین برای خریدوفروش سایر رمزارزهای موجود در بازار دیجیتال همچون بیت‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم، مونرو و…
  • قابلیت مبادله بین رمزارزهای مختلف با بایننس کوین
  • پشتیبانی از تمام سرویس عامل‌ها و اندروید برای دستیابی به آن
  • سرعت‌بالا در انجام معاملات و تراکنش‌ها
  • تجربه کاربری و رابط کاربری راحت
  • دسترسی وسیع به شکلی که می‌توان بیشتر از 40 رمزارز را معامله کرد
  • امنیت بالا

معایب بایننس‎کوین

  • پشتیبانی ضعیف در پاسخگویی به کاربران و مشکلات آن‌ها
  • عدم پشتیبانی از ارزهای فیات، یعنی امکان به پرداخت از روش سنتی برای حساب وجود ندارد
  • تحریم ایران! متأسفانه باید گفت که این صرافی سرویس‌های خود را برای کشور ما ممنوع کرده و فقط از طریق فیلترشکن می‌توان به آن متصل شد و خریدوفروش انجام داد.
همه چیز درباره رمزارز بایننس کوین
در سال 2009 هکرها توانستند با استفاده از روش‌های مختلف چون جعل، فیشینگ و ویروس، سطح امنیتی بایننس کوین را بشکنند و بیش از 40 میلیون دلار سرمایه بایننس را به سرقت ببرند

آیا بایننس‌کوین قانونی است؟

با توجه به سند استراتژیکی که توسط بایننس کوین افشا شده و دارای 4 مؤلفه هدف، ساختار سازمانی، طرح تعاملی و همچنین طرح پروانه است، می‌توان گفت که بایننس‌کوین قانونی است؛ زیرا در پی افشای این سند ایلات متحده درصد شدت اجرای قانون بر این شرکت را کاهش داده است.

 

درآمد بایننس کوین به چه صورت است؟

سیستمی که بایننس کوین برای خروجی‌های خود در نظر گرفته است موجب می‌شود که کارمزد تراکنش‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند و همچنین این فشرده کردن و کاهش کارمزدها موجب سرعت بالا در تراکنش‌ها نیز می‎شود. به شکلی که کارمزد بیت‌کوین 6 ساتوشی در هر یک بایت است اما کارمزد بایننس‌کوین به 100 ساتوشی در هر یک بایت می‌رسد که این ویژگی خود موجب جذب کردن ماینرها به استخراج بایننس‌کوین است.

چنانچه به کیف‌پول بایننس کوین دقت کنید متوجه خواهید شد که در کمتر از یک ساعت بایننس‌کوین 7 بسته دسته‌بندی‌شده را ارسال کرده است و هر بسته به‌طورمعمول دارای 36 خروجی است، که در یک جمع‌بندی می‌توان گفت کل این پرداختی‎ها 0.01 کوین پرداخت کرده و با در نظر گرفتن قیمت کنونی به مبلغی در حدود 79.36 دلار می‌رسد. اکنون تصور کنید که هر یک از این بسته‌بندی‌ها نشان‌دهنده تراکنش‎ها و استخراج کاربران باشد و هر یک بسته کارمزدی برابر با 0.0005 بیت‌کوین باشد یعنی بایننس از مجموع این 7 بسته استخراج‌شده 0.125 کوین به ارزش 992 دلار کارمزد از تراکنش‌های انجام‌شده می‎گیرد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد