رده تعریف و آموزش رمز ارز بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش چیست؟

تعریف و آموزش رمز ارز

اگر می‌خواهید بدانید فرق این رمزارز با بیت‌کوینِ خالی چیست، این مطلب را بخوانید!

نویسنده: رضا رضایی
18 بهمن 1399
بیت کوین کش چیست

سازنده بیت کوین کش کیست؟ تاریخچه آن

اول باید بدانیم تاریخچه رمزارز بیت کوین کش چیست؟ این رمزارز در یک آگوست 2017 با هدف برطرف کردن برخی مشکلات در رمزارز بیت‌کوین طراحی و ساخته شد. بزرگ‌ترین شخصیت‌های توسعه‌دهنده یا بهتر است بگوییم سازنده بیت‌کوین‌کش «راجر ور» است که جزء اولین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به شمار می‌رود.

اصلی‌ترین هدفی که برای ساخت این رمزارز می‌توان بیان کرد رفع ظرفیت کم بیت‌کوین در انجام تراکنش‌ها بود. در طراحی و ساخت بیت کوین کش الگوریتم SHA-256 به‌کار رفته است. بیشترین مقدار عرضه این رمزارز 21 میلیون BCH است. BCH واحد اصلی تراکنش رمزارز بیت‌کوین‌کش است.

قیمت لحظه‌ای بیت کوین کش

دلیل پیدایش بیت‌کوین‌کش چیست؟

اصلی‌ترین دلیل ساخت و ایجاد برنامه بیت کوین کش اشکالات بیت‌کوین بود. یعنی همان سرعت کم تراکنش‌ها که موجب می‌شد کارمزد تراکنش‌ها هم بیشتر از تراکنش سایر رمزارزها شود و دیگر اینکه این محدودیت موجب می‌شد تراکنش‌ها برای مدت طولانی در صف انتظار باقی بمانند.

با توجه به این موضوع پروتکل‌هایی که بر مبنی بلاکچین ساخته می‌شوند قابلیت تغییر ندارند و تنها از ۲ روش می‌توان این برنامه را به‌روزرسانی یا مشکلات آن را برطرف کرد؛ آن هم روش سافت‌فورک و هاردفورک است. با توجه به این موضوع که سافت‌فورک بر روی برنامه‌های قدیمی قابل اجراست و در این مورد مخالفان زیادی وجود داشت، تصمیم بر این شد که از روش هاردفورک استفاده شود.

لازم است بدانید که بیت کوین کش خود در تاریخ 12 نوامبر سال 2018 فورک شد و نسخه‌ای دیگری به اسم بیت‌کوین اس‌وی از این برنامه به‌وجود آمد. در حال حاضر بیت کوین کش حداکثر تا 32 مگابایت افزایش حجم بلاک داشته و این در حالی است که رمزارز بیت‌کوین فقط یک مگابایت حجم بلاک دارد.

 

تفاوت بیت کوین کش و بیت کوین

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد بیت کوین کش پس از بیت‌کوین با اهداف برطرف کردن برخی از مشکل‌های بیت‌کوین به وجود آمد. پس اولین تفاوتی که بین بیت‌کوین و بیت‌کوین‌کش وجود دارد و به‌سادگی قابل‌مشاهده است، میزان قیمت بیت‌کوین نسبت به قیمت بیت‌کوین‌کش است. همچنان بیت‌کوین قیمت بالاتری نسبت به بیت کوین کش دارد و دلیل آن کند بودن تراکنش‌ها و همچنین کارمزد بالای بیت‌کوین است. به همین دلیل کاربران به‌جای خریدوفروش و انجام معاملات ترجیح می‌دهند که سرمایه بیت‌کوین خود را حفظ کنند و همین امر موجب کم شدن بیت‌کوین‌ها در بازار و در نتیجه بالا رفتن قیمت این رمزارز شده است.

برای آشنایی بیشتر با بیت کوین، مقاله «بیت کوین چیست» را مطالعه کنید.

تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش

از جمله دیگر تفاوت‌های بین این دو رمزارز که می‌توان به‌عنوان مزیت‌های بیت کوین کش نیز در نظر گرفت، این موارد است:

میزان کارمزد

همان‌طور که می‌دانید انجام هر نوع تراکنشی و هر خرید و فروشی در رمزازرها دارای مقدار مشخصی کارمزد است که با توجه به مقدار تراکنش‌ها در هر ماه تعیین و دریافت می‌شود. به‌طور میانگین می‌توان گفت میزان کارمزد رمزارز بیت کوین کش 0.20 دلار برای هر یک تراکنش خواهد بود که این مقدار بسیار کمتر از رمزارز بیت‌کوین است.

سرعت تراکنش

کریپتوکارنسی موجود در رمزارز بیت کوین کش موجب می‌شود که سرعت تراکنش‌ها به کمتر از یک دقیقه برسد و می‌توان گفت این قابلیت را دارد که تراکنش‌های بیشتری را در مدت‌زمان بسیار کم به‌طور مثال در چند ثانیه مدیریت کند. این در حالی است که زمان تراکنش‌ها همچنان در بیت‌کوین 10 دقیقه است و برای گرفتن تأییدیه یک تراکنش می‌بایست ۱۰ دقیقه صبر کرد.

میزان بازده

بیشترین اندازه بلاک در رمزارز بیت‌کوین برابر با یک مگابایت است اما در بیت کوین کش اندازه بلاک 8 مگابایت است و همین ویژگی است که موجب افزایش سرعت در تراکنش‌ها خواهد شد.

به دلیل این تفاوت‌ها و ویژگی‌هایی که رمزارز بیت کوین کش دارد می‌توان گفت آینده بیت کوین کش بسیار روشن و مثبت خواهد بود و می‌توانید با خیالی آسوده در این رمزازر برای آینده خود سرمایه‌گذاری کنید. این رمزارز علاوه بر سرمایه‌گذاری قابلیت‌های دیگری چون روش پرداخت، ارسال و دریافت مالی از نقطه‌ای به نقطه دیگر بدون دخالت و وجود شخص سوم دارد.

 

هاوینگ بیت کوین کش چیست؟

اگر در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، احتمالاً می‌دانید که هاوینگ بیت‎کوین‌کش می‌تواند فاجعه‌بار باشد. اما قبل از هر چیزی این سؤال پیش می‌آید که اصلاً هاوینگ بیت کوین کش چیست؟

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که بیت‎کوین یک ارز دیجیتال است که در سال‌های اخیر نرخ آن به‌شدت رو به افزایش بوده و از این رو افراد بیشتری به سمت استخراج بیت کوین کش روی آورده‌اند. به همین دلیل اطلاع از هاوینگ بیت کوین کش اهمیت بیشتری پیدا کرده است. شاید برای شما جالب باشد که هاوینگ بیت کوین کش به این معنی است که ارزش بیت‌کوین‌های استخراج‌شده نصف می‌شود و همان‌طور که کاملاً واضح و طبیعی است، این اتفاق اصلاً برای دارندگان و استخراج‌کننده‌های بیت‌کوین خوشایند نیست.

تصور کنید که بیت‌کوین را استخراج کرده یا خریداری کرده‌اید و حال ارزش آن برای شما نصف می‌شود! ارز دیجیتال بیت‌کوین تا‌ به‌ حال سه بار هاوینگ داشته است و آخرین بار آن در سال 2020 رخ داده. اگر‌چه در ظاهر هاوینگ بیت کوین کش اتفاق بدی است، اما باید بگوییم که در واقع به آن بدی هم که تصور می‌کنید، نیست!

معمولاً بعد از هر بار هاوینگ بیت‌کوین‎کش شاهد این هستیم که نرخ این ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کند، پس باید بگوییم که نگران نصف شدن ارزش ارز دیجیتال خود نباشید و کمی آینده دورتر را در نظر داشته باشید.

جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های مناسب بیت‎کوین‎کش

کیف‌پول یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای استخراج بیت کوین یا بیت کوین کش و انجام تراکنش‌ها در بازار دیجیتال باید داشته باشید. به‌طور معمول کیف‌پول‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را تهیه و استفاده کنید. پیش از پرداختن به کیف‌پول‌های مناسب بیت کوین کش لازم است با انواع کیف پول و نکات مهم پیش از انتخاب کیف‌پول آشنا شوید.

انواع کیف پول

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری مناسب تلفن همراه
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری مناسب کامپیوتر
  • کیف پول‌های کاغذی

نکات مهم برای انتخاب کیف پول مناسب

امنیت کیف‌پول بیت‌کوین‌کش

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در کیف پول‌ها به آن دقت کنید میزان امنیت کیف‌پول است که باید از امنیت بالایی برخوردار باشد و سعی کنید از سایت‌ها یا صرافی‌های معتبر کیف‌پول مناسب و مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه کنید.

ناگفته نماند که امنیت کیف‌پول‌هایی که به شکل آفلاین کار می‌کنند بسیار بیشتر از کیف پول‌های آنلاین است اما مشکلی که وجود دارد این است که چنانچه کیف‌پول خود را گم کنید سرمایه خود را نیز از دست داده‌اید و همیشه باید با خود همراه داشته باشید.

رابط کاربری ساده

کیف پول باید دارای طراحی ساده و بدون پیچیدگی باشد تا کاربر بتواند به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی از کیف‌پول استفاده کند و تراکنش‌های خود را انجام دهد. چنانچه در این کار حرفه‌ای هستید و می‌توانید از کیف‌پول‌های با طراحی پیچیده نیز استفاده کنید می‌توانید هر نوع کیف‌پولی را تهیه کنید، اما افراد مبتدی بهتر است از کیف پول‌های با رابط کاربری ساده استفاده کنند.

قابلیت پشتیبانی

به‌طور معمول هر رمزارزی کیف‌پول مخصوصی نیز دارد که فقط از آن رمزارز پشتیبانی می‌کند اما کیف پول‌هایی نیز هستند که امکان پشتیبانی از تمام رمزارزها را دارند، شما می‌توانید کیف پول مخصوص رمزارز بیت کوین کش را انتخاب کنید و یا از سایر کیف پول‌ها نیز که قابلیت پشتیبانی از رمزارز بیت کوین کش را دارد تهیه کنید و از آن‌ها برای انجام تراکنش‌ها و سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

کیف‌پول‌های مناسب بیت کوین کش چیست

پیش از ارائه لیستی از کیف‌پول‌های بیت کوین کش لازم است بدانید که تمامی کیف پول‌هایی که دارای کریپتوکارنسی اصل هستند قابلیت پشتیبانی از رمزارز بیت کوین کش را دارند. کیف پول‌های مناسب بیت کوین کش عبارتند از:

  • کیف پول Trust (نرم‌افزاری)
  • کیف پول Coinomi (نرم‌افزاری)
  • کیف پول سخت‌افزاری Trezor
  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد