استلار چیست؟

تعریف و آموزش رمز ارز

نگاهی به تعریف و مزایا و معایب یک رمزارز مشهور

نویسنده: رضا رضایی
14 دی 1399
استلار

در این محتوا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که استلار چیست، درواقع استلار یک رمزارز است که در کنار سایر رمزارزهای موجود در بازار دیجیتال در حال فعالیت است و بسیاری از افراد انجام تراکنش‌ها و سرمایه‌گذاری خود را در این رمزارز انجام می‎دهند، اما اینکه استلار چگونه به وجود آمد و چه ویژگی‎هایی دارد که این رمزارز را از سایر رمزارزها متمایز می‌کند، در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

استلار چیست و چه ویژگی‎هایی دارد؟

در پاسخ به اینکه استلار Stellar چیست باید گفت؛ یک رمزارز است که شباهت زیادی به رمزارز ریپل دارد، به‌گونه‌ای که شاید بتوان گفت استلار یک شاخه یا فورک از ریپل است. واحد ارز استلار لومن است با نماد اختصاری XLM، که تاکنون بیش از صد میلیارد از آن تولید و به بازار رمزارز ارائه شده است. درواقع استلار در پی ایجاد اختلافاتی بین گروه سازنده ریپل ایجاد شد؛ اختلافی که باعث یک جدایی و ایجاد رمز ارز جدید با شباهت زیاد، اما با هدفی متفاوت شد.

قیمت لحظه ای ریپل

استلار نیز همچون شبکه اینترنت از چندین سرور غیرمتمرکز تشکیل ‌شده که یک دفتر کل توزیع‌شده را ساخته است و از تمام سرورها پشتیبانی خواهد کرد. سرورهای استلار، کل معاملات و خریدوفروش‌ها را ثبت می‎کند و یک کپی از آن را نگهداری خواهد کرد. استلار را می‌توان در تمام شبکه‌ها جست‌وجو و راه‎اندازی کرد، هر مقدار که میزان سرورهای استلار بیشتر باشد شبکه استلار پرقدرت‌تر خواهد بود.

لازم است بدانید که به‌روزرسانی‌ها در سرورهای استلار هرچند ثانیه یکبار انجام می‎شود و سرمایه ایجادشده شما را که از طریق آنچرها به دست آورده‌‏اید، ثبت و ذخیره می‎کند.

آنچر چیست؟

آنچرها در واقع به‌عنوان یک پل ارتباطی بین پول رایج هر کشور و رمزارز استلار فعالیت دارند، برای مثال می‎توان بانک‌‏ها و سیستم‌های پرداختی را آنچر دانست.

سازنده استلار کیست؟ تاریخچه آن

سازنده استلار «جد ‎مک‌ کالب» است که یکی از بنیانگذاران ارشد ریپل به شمار می‌رود. همان‌طور که گفته شد به دلیل به وجود آمدن برخی اختلاف‌نظرها در گروه ریپل جد مک کالب از این گروه جدا شد و خود به‌طور مستقل آغاز به کار کرد. نتیجه این جدایی طراحی و عرضه استلار به بازار رمز ارزها بود. استلار در اوایل سال 2014 ساخته شد و در نوامبر سال 2015 نیز فعالیت خود را در بازار رمزارزها به‌صورت رسمی آغاز کرد.

 

چه ویژگی باعث تمایز این رمزارز می‎شود؟

ازجمله ویژگی‌های رمزارز استلار که موجب می‌شود این رمزارز از دیگر ارزهای موجود در بازار متمایز شود عبارتند از:

  1. غیرمتمرکز بودن: غیرمتمرکز بودن و سرعت تراکنش بالا در این رمزارز موجب می‌شود که مقدار کارمزد تراکنش‎ها در این شبکه بسیار کمتر از دیگر شبکه‎های موجود در بازار رمزارز باشد و این ویژگی موجب محبوب شدن بیشتر این رمزارز در بین کاربران شده است.
  2. نامحدود بودن: انجام نقل و انتقالات در این رمزارز محدود نیست و شما می‌توانید روزانه هر مقدار تراکنش و خرید و فروشی را انجام دهید.
  3. سریع بودن: سریع بودن شبکه رمزارز استلار در انجام تراکنش‎ها به دلیل نبود واسطه، بسیار سریع‌تر از دیگر رمزارزهای موجود در بازار است. این یکی از ویژگی‎های بارز استلار است که موجب می‎شود بسیاری از سرمایه‌گذاران و کاربران این رمزارز را به سایر ارزهای موجود در بازار رمزارز ترجیح دهند. در حال حاضر در هر ثانیه بیش از 2000 تراکنش در این شبکه انجام می‌شود.
استلار چیست
رمزارز استلار در جایگاه 17 جدول ارزهای موجود در بازار رمزارز قرار دارد و توانسته است میزان 2.05 درصد از بازار ارزها را به خود اختصاص دهد

ثبت‌نام استلار چگونه انجام می‎شود؟

برای استفاده از این رمزارز همچون سایر رمزارزها لازم است حتما در سایت استلار یا یکی از صرافی‌های معتبر موجود در کشور ثبت‌نام کنید. برای این کار می‎بایست به سایت موردنظر مراجعه و گزینه ثبت را انتخاب کنید، در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده می‌شود اطلاعاتی را که از شما خواسته است برای ثبت‌نام وارد کنید. به‌طور معمول این اطلاعات شامل، نام کاربری، رمز عبور، شماره تلفن و ایمیل می‎شود.

پس از واردکردن مشخصات و انتخاب گزینه ثبت، به آدرس ایمیل شما یک رمز عبور و تأیید فرستاده می‌شود که رمز تأیید ثبت‌نام شما است. توجه داشته باشید که در قسمت ثبت‌نام در لیست اسم رمزارزها استلار را انتخاب کنید. اکنون شما با موفقیت ثبت‌نام استلار را انجام داده‌اید، برای انجام تراکنش‎ها و خریدوفروش در این رمزارز لازم است حتما یک کیف‌پول نصب کنید و آن را تا حدود مشخصی شارژ کنید.

پس از انتخاب کیف‌پول مناسب برای رمزارز استلار و نصب آن می‎توانید اقدام به خریدوفروش رمزارز استلار کنید. برای این کار کافی است به سایت استلار و یا یکی از صرافی‎های آنلاین معتبر مراجعه کنید و در آنجا درخواست خود را برای خریدوفروش وارد کنید.

 

هدف استلار و آینده آن

هدف اصلی از ساخت استلار چیست؟ متصل شدن و برقراری ارتباط بین مردم با سیستم‌های پرداختی و بانک‌ها در تمام دنیا به‌صورت بین‌المللی است. با توجه به اینکه رمزارز استلار در جایگاه 17 جدول ارزهای موجود در بازار رمزارز قرار دارد، توانسته است میزان 2.05 درصد از بازار ارزها را به خود اختصاص دهد.

با نگاه به نمودارهای تکنیکال قیمت استلار -از ابتدا تاکنون- تحلیلگران پیش‎بینی‎های زیادی برای آینده استلار انجام داده‎اند که تا حدود زیادی مثبت تلقی شده است. چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در این رمزارز را دارید و می‎خواهید استلار خریداری کنید توصیه می‎شود ابتدا از قیمت آنلاین استلار به‌صورت لحظه‎ای اطلاع پیدا کنید سپس اقدام به خرید کنید تا بتوانید مقدار رمزارز موردنظر را با بهترین قیمت خریداری کنید.

قیمت لحظه‌ای استلار

آیا امکان جعل استلار وجود دارد؟

در خصوص جواب این سؤال باید گفت که تاکنون هیچ گزارشی از جعل و حمله به این رمزارز صورت نگرفته است و دارای امنیت بسیار قوی است که به این سادگی‎ها نمی‎توان آن را جعل کرد.

 

مزایا و معایب استلار

رمزارز استلار نیز همچون سایر رمزارزها معایب و مزایایی دارد که هرکدام را جداگانه شرح می‌دهیم:

مزایای Stellar چیست؟

  • کارمزد کم: به دلیل زمان پایین در انجام تراکنش‎ها و کاربرد عملیاتی قوی این رمزارز کارمزد آن نیز بسیار کم خواهد شد، به‌گونه‌ای که می‎توان گفت کارمزدها در این رمزارز بسیار کمتر از سایر رمزارز‌های موجود در بازار رمزارز همچون ریپل است.
  • به‌کارگیری عناصر فنی پیشرفته: استلار این قابلیت این را دارد که برخی عوامل همچون قراردادهای هوشمند را در کنار عواملی دیگر همچون امضای چندگانه برای ایجاد امنیت بیشتر قرار دهد و این ویژگی موجب می‌شود که تراکنش‌ها با سرعت بیشتری انجام شوند.
  • سرعت‌بالا در انجام تراکنش‏‌ها: همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، رمزارز استلار این توانایی را دارد که در هر یک ثانیه 2000 تراکنش انجام دهد، یعنی برای تأیید شدن هر تراکنش فقط 5 ثانیه وقت لازم است. این ویژگی رمزارز استلار موجب یک پیشرفت عظیم در نقل و انتقالات درون‌مرزی شد.
  • غیرمتمرکز بودن و مشارکت با برندهای بزرگی همچون IBM از دیگر مزایای استلار است.

معایب استلار چیست؟

  • یکی از معایب رمزارز استلار وجود رقبای بزرگ و قدرتمند است که موجب می‌شود حفظ جایگاه برایش سخت شود. درواقع بزرگ‌ترین رقیب برای استلار، ریپل است زیرا طراحی و ساخت هر دوی این رمزارزها را یک نفر انجام داده است. غیر از ریپل موسسه‌های بانکی سنتی نیز در تلاشند تا تراکنش‎های درون‌مرزی خود را ارتقا دهند تا بتوانند دسترسی‏‌ها و قدرت را همچنان حفظ کنند.
  • برای دسترسی به این رمزارز محدودیت‎هایی وجود دارد یعنی برای انجام تراکنش‎ها و سایر خدمات از این رمزارز حتما باید 20 رمزارز در کیف‌پول خود ذخیره کنید در غیر این صورت انجام خرید و تراکنش غیرممکن خواهد بود.
  • غیرمتمرکز بودن رمزارز استلار هم می‎تواند جز معایب باشد هم مزایا؛ زیرا برخی استلار را فقط به همین دلیل غیرمتمرکز بودن آن انتخاب می‎کنند اما بانک‌ها و موسسه‌های دولتی مالی ریپل را به دلیل متمرکز بودن انتخاب می‌کنند.

 

آیا Stellar قانونی است؟

با توجه به قواعد و قوانینی که در رمزارز استلار برای کاربران و کارکنان این شبکه در نظر گرفته شده است می‎توان گفت یک رمزارز کاملا قانونی است و بدون هیچ مشکلی می‎توانید این رمزارز را برای انجام تراکنش‎های خود و یا سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

درآمد استلار به چه صورت است؟

نحوه درآمد استلار چیست؟ برای پاسخ می‌توان فهرست زیر را ارائه داد:

  • میزان 50 درصد از توکن‎ها در حجم کم به کاربرها اختصاص داده می‌شود.
  • 25 درصد از توکن‎ها به موسسه‌ها و سازمان‌ها اختصاص داده شده است زیرا این رمزارز به شکل مستقیم قابلیت وارد شدن به سیستم آن‎ها را ندارد.
  • 20 درصد از کل توکن‌ها نیز به بنیانگذاران بیت‌کوین و ریپل اختصاص داده شده است.
  • 5 درصد باقیمانده نیز از طریق توسعه‌دهنده‌ها برای پشتیبانی و توسعه ذخیره می‌شود.
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد