رده رپورتاژ آگهی با صندوق آسمان خاورمیانه از بورس جا نمانید

با صندوق آسمان خاورمیانه از بورس جا نمانید

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رضا رضایی
30 اردیبهشت 1399
صندوق آسمان خاورمیانه

فراموش نشود که طی 6.5 سال گذشته با متوسط سود بانکی 20 درصد، سرمایه سرمایه‌گذاران سیستم بانکی در بهترین حالت حدود 1.5 برابر رشد کرده است و این در حالی است که نرخ تورم اغلب بالاتر از سود بانکی بوده است؛ بنابراین تناسب سود بانکی و نرخ تورم به لحاظ منطق اقتصادی منطبق نبوده است.

براساس دانش مالی و اقتصادی، سرمایه‌گذاران برای آنکه در شرایط کنونی از تورم عقب نمانند، لازم است که کمی ریسک را به جان بخرند؛ اما مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه ریسکی چیست؟ پاسخ را باید در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پیدا کرد.

 

صندوق سرمایه‌گذاری مختلط چیست؟

در بازار سرمایه به طور کلی ۳ گروه صندوقی با درآمد ثابت، مختلط و سهامی فعالیت می‌کنند؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بدون ریسک هستند و سود مشخص و معمولا نزدیک به سود بانکی دارند، اما مزیت های بیشتری از بانک‌ها را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کنند. صندوق‌های سهامی صندوق‌های با ریسک بالا محسوب می‌شوند و اغلب مناسب افرادی است که سطح ریسک‌پذیری بالایی را می‌پذیرند.

صندوق‌های مختلط از لحاظ میزان ریسک و بازدهی مورد انتظار حد میانی صندوق‌های با درآمد ثابت و سهامی هستند. این صندوق‌ها با ترکیب دارایی اوراق با درآمد ثابت و سپرده بانکی (حداقل 40 درصد و حداکثر 60 درصد) و سهام (حداقل 40 درصد و حداکثر 60 درصد) شرایط را برای بهره‌برداری از بازار سهام و بورس برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند و از سوی دیگر به دلیل سهم قابل قبول اوراق با درآمد ثابت و سپرده بانکی، در زمان ریزش بورس سپر حمایتی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند؛ اما این موضوع به معنای بدون ریسک بودن این صندوق‌ها نیست.

صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری مختلط معمولا بازده بیشتری نسبت به صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده بانکی دارند و چون تقریبا نیمی از سرمایه خود را در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند میزان ریسک‌ این صندوق‌ها پایین‌تر از صندوق‌های سهامی است.

 

سناریوهای مختلف پذیرش ریسک

«حفظ اصل سرمایه» یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز به حساب می‌آید؛ اما جالب است بدانید که روند نزولی بورس باید شدت بالایی داشته باشد تا بتواند صندوق‌های مختلط را تحت تاثیر قرار دهد و موجب آسیب به اصل پول سرمایه‌گذار شود.

طبق تخمین‌ها و در بدترین حالت باید شاخص کل بورس در طی یک دوره یکساله حدود 30 درصد افت داشته باشد تا اصل پول وارد محدوده خطر شود.

برای تخمین میزان بازدهی از این فایل استفاده کنید

ماشین حساب صندوق مختلط

 

آسمان خاورمیانه برترین صندوق مختلط کشور

صندوق سرمایه گذاری آسمان خاورمیانه شرکت سبدگردان آسمان به عنوان موفق‌ترین صندوق مختلط کشور در 7 سال فعالیت خود توانسته ثابت کند که گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران با پذیرش سطح ریسک‌پذیری متوسط است. این صندوق 4 سال رتبه اول صندوق‌های مختلط، یک سال رتبه دوم و 2 سال رتبه پنجم کسب بازدهی صندوق‌های مختلط کشور را کسب کرده است.

این صندوق در تیرماه سال 1392 فعالیت خود را با پذیره‌نویسی هر واحد سرمایه‌گذاری به قیمت 100 هزار تومان کار خود را آغاز کرد و در تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1399 هر واحد آن به حدود 2 میلیون 500  هزار تومان به فروش رسیده است؛ این اعداد گویای رشد حدود 25 برابری این صندوق طی فعالیت حدود 7 ساله‌اش بوده است و به این معنی است که به طور مثال اگر در سال 1392 یک سرمایه‌گذار با یک میلیارد تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری می‌کرد، هم اکنون سرمایه‌ای 25 میلیارد تومانی را برای خود محقق کرده بود؛ طی این مدت با فرض نرخ سود بانکی 20 درصدی و لحاظ سود مرکب ماهانه، سرمایه سرمایه گذار مذکور به عددی حدود 3 میلیارد تومان رسیده بود.

صندوق سرمایه گذاری آسمان خاورمیانه در یک ساله منتهی به 20 اردیبهشت ماه 1399، بیش از 200 درصد بازدهی محقق کرده است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

۱ دیدگاه
  1. عباس فرهادی می‌نویسد

    سلام صندوق خوبی هست تو منفی ها نسبت به شاخص کل عملکرد خوبی داشته است

    1
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد