رده بررسی کارت بانک را ضدعفونی کنیم؟ | کرونا را شکست می‌دهیم

کارت بانک را ضدعفونی کنیم؟ | کرونا را شکست می‌دهیم

بررسی

روش مناسب و بی‌خطر برای نجات کارت‌های بانکی از انتقال ویروس کرونا

نویسنده: رده
13 اسفند 1398
ضدعفونی کارت بانکی

آیا ویروس کرونا روی کارت بانکی زنده می‌ماند؟

ضدعفونی کارت بانکی اثری دارد؟ راستش جواب این سؤال این است که اگر کسی بعد از سرفه این اشیاء را به دست شما داد، احتمال اینکه این اتفاق بیافتد وجود دارد. این نظر دکتر سوزان ویتیر، یکی از میکروبیولوژیست‌های مطرح در نیویورک است.

تا امروز ثابت شده که پول نقد، وسیله نقلیه ضعیفی برای ویروس‌هایی است که از راه تنفس و قطرات تنفسی جابه‌جا می‌شوند. در واقع خطر اسکناس کاغذی از سطوح دیگر کمتر است و در این میان کارت‌های بانکی و اعتباری پتانسیل بیشتری برای انتقال این نوع از ویروس‌ها را دارند. زیرا ویروس بر روی سطوحی که سخت‌تر باشد بیشتر زنده می‌ماند؛ مثل سکه یا همان کارت‌های گفته‌شده.

 

جایگزین مناسب کارت بانکی چیست؟

برای افرادی که خیلی نگران این موضوع هستند، توصیه بهتر این است که به طور کلی در این دوره کارهای بانکی‌شان را از طریق اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها و خدمات الکترونیک بانک‌ها انجام بدهند تا از این اضطراب خلاص شوند، چون به هرحال اگر انتخاب شما کار با چیزهایی مثل کارت‌های بانکی یا سکه و پول نقد است، باید بدانید به همان اندازه بیشتر در معرض دریافت این ویروس هستید.

اطلاعاتی که در مورد کارت‌های اعتباری خارجی داریم و احتمالا بسیار به کارت بانکی خودمان نزدیک است، این است که تا دمای 56 درجه سانتیگراد را تاب می‌آورند و از شست‌وشو با آبی در این دما جان سالم به در می‌برند. البته این دما دقیقا مرز آب‌شدن آن است و بهتر است امتحانش نکنید! در ساخت کارت بانکی هم از پلاستیک استفاده شده و خب شاید تجربه کرده باشید که بعد از جا ماندن آن در جیب لباس‌های شسته‌شده همچنان کار می‌کنند.

 

توصیه هایی برای ضدعفونی کردن کارت بانکی و سوخت

با داشتن همه اطلاعات بالا از تاب‌آوری این همراه همیشگی، یک دستورالعمل پیشنهادی برای ضدعفونی کارت بانکی داریم:

  • سعی کنید کارت‌تان را به دست شخص دیگری ندهید.
  • اگر کارت شما بین شما و شخص دیگری رد و بدل شد، بعد از گرفتن آن به هیچ‌وجه به چشم‌ها و بینی و صورت دست نزنید.
  • وقتی به خانه برگشتید، دست‌هایتان را شستید و نگران ویروس‌های احتمالی روی سطوحی هستید که همراهتان بوده (سوییچ ماشین، عینک، گوشی موبایل، کاور گوشی موبایل و کارت بانکی)، می‌توانید برای تمیز کردن آن‌ها از محلولی استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل یا کلر داشته باشد.
  • نکته‌ سوم برای سطوحی است که ممکن است مستقیماً در معرض ذرات قرار گرفته باشند. برای تمیزکردن سطح داخل منزل راه‌های ساده‌تری وجود دارد: به ازای هر ظرف سه لیتری آب، یک‌چهارم لیوان وایتکس. این ترکیب باید ده دقیقه بر سطوح منزل باقی بماند و خود به خود خشک شود.
  • مصرف زیاد الکل و کلر خودش دردسرزاست، پس بیش از هرچیز سعی کنید توصیه شماره یک را جدی بگیرید تا خیالتان راحت‌تر باشد.

منبع این نوشته اینجاست: usatoday.com / lifehacker.com

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی